SHARE THIS ARTICLE

The Pulitzer Prize-winning fact-checking website PolitiFact on Wednesday named Republican presidential candidate Mitt Romney's ad falsely claiming Chrysler Group LLC planned to move Jeep production to China as its "Lie of the Year.

" The site called the claim "brazenly false."

The controversy — which began when a blogger misinterpreted a Bloomberg News story and Romney picked up the claim that Chrysler was considering moving all U.S. Jeep production to China — dominated much of the coverage of the presidential campaign's final two weeks.

"People often say that politicians don't pay a price for deception, but this time was different: A flood of negative press coverage rained down on the Romney campaign, and he failed to turn the tide in Ohio, the most important state in the presidential election," PolitiFact said.




Read Article


Website Names Romney's Jeep Misquote As

About the Author

Agent009

User Comments

USNA1999
AlleVier
800over
HughJass
85bmw745i
thetruth01
HughJass
delan
HughJass
HughJass
CrunchyCajun
skytop

Add your Comments

Images hosted in your AgentSpace can now be posted in the comments section using the following syntax (case matters): [img]IMAGE URL[/img]
Example: [img]http://agent001.myautospies.com/images/sample.jpg[/img]